To 2o ΓΕΛ Καβάλας συνεχίζοντας την προσπάθεια του να καλλιεργεί στους μαθητές και τις μαθήτριες ευαισθησίες, αξίες και πρότυπα αναγκαία για τη διαπαιδαγώγηση των μελλοντικών δημοκρατικών πολιτών συμμετείχεγια 2η συνεχόμενη χρονιά , με δύο τμήματα της Β’ και 1 τμήμα της Α΄ τάξης, την Πέμπτη 24 και την Παρασκευή  25  Νοεμβρίου 2022, στο πρόγραμμα Smashed, το οποίο υλοποιείται σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Οι μαθητές και μαθήτριες μας  παρατήρησαν, εξερεύνησαν και  προβληματίστηκαν για ζωτικά θέματα κατανάλωσης αλκοόλ από ανήλικους μέσα από τη διαδραστική εμπειρία τουSmashedOnlineπου είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τους νέους ανθρώπους να παίρνουν υπεύθυνες αποφάσεις για την κατανάλωση αλκοόλκαινα κάνουν υπεύθυνες επιλογές για το αλκοόλ όταν φτάσουν σε νόμιμη ηλικία κατανάλωσης αλκοόλ.

Τι μπορεί να συμβεί αν ένας ανήλικος καταναλώνει αλκοόλ; Παρακολουθώντας τις ζωές τριών εφήβων καθώς εξελίσσεται η ιστορία, οι μαθητές αλληλεπιδρούν με κάθε χαρακτήρα , τον βοηθούν να πάρει αποφάσεις και εξερευνούν τις αποφάσεις που παίρνουν.Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αγγίζει τους εφήβους, καθώς αποτελεί κομμάτι της ζωής τους και ταυτόχρονα παρουσιάζεται με έναν τρόπο που τους βάζει σε αναστοχασμό και τους επηρεάζει εποικοδομητικά επιτρέποντας στους μαθητές να μάθουν για τους κινδύνους της πίεσης από τους συνομηλίκους και της κατανάλωσης αλκοόλ μέσω μιας διαδραστικής κινηματογραφικής εμπειρίας

Η διαδραστική ταινία είναι συνδυασμένη  με δραστηριότητες για τη βελτίωση της γνώσης, της κοινωνικής ευαισθητοποίησης και των δεξιοτήτων λήψης αποφάσεων για την κατανάλωση αλκοόλ από ανηλίκους καθώς οι μαθητές μπορούν να ακούσουν τηλεφωνικές κλήσεις με τους διαφορετικούς χαρακτήρες και να επιλέξουν  τι θέλουν  να τους ρωτήσουν.

Το δίωρο εργαστήριο πραγματοποιήθηκε  διαδικτυακά από την κ. Βόγκλη-Τελέσιλλα η οποία και  παρουσίασε το πρόγραμμα στους μαθητές κατευθύνοντας την εξέλιξη της ιστορίας

link : To 2o ΓΕΛ Καβάλας συμμετέχει στο πρόγραμμα Smashed - Καβάλα, Πρωϊνή, Ραδιόφωνο, Εφημερίδα της Καβάλας, νέα, καβάλα ειδήσεις, μικρές αγγελίες

 

Την Δευτέρα 27/3/2023 οι μαθητές/τριες του Α΄1 και οι μαθητές/τριες του τμήματος Γ΄ ανθρωπιστικών σπουδών του 2ου ΓΕΛ Καβάλας στα πλαίσια α) της διαθεματικότητας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και των Αγγλικών και β) του προγράμματος Erasmus Accreditation 2021-2027 ( αρ. σχεδίου 2022-1-ΕL-ΚΑ121-SCH-000063886) έκαναν μια περιηγητική διαδρομή στην αρχαία Εγνατία οδό ξεκινώντας από οδό Ιοκάστης μέχρι κάτω από το ξενοδοχείο Εγνατία. Η διαδρομή πάνω στο καλοδιατηρημένο πέτρινο οδόστρωμα ήταν σχετικά εύκολη και οι μαθητές απόλαυσαν την όμορφη θέα της πόλης και του κάστρου της.

Στα πλαίσια του μαθήματος Φυσικής Αγωγής και του κύριου σκοπού στο λύκειο που είναι, η δια βίου άσκηση για υγεία και ποιότητα ζωής, οι μαθητές περπατώντας στη φύση και συζητώντας με τους εκπαιδευτικούς προσπάθησαν, να κατανοήσουν τις βασικές αρχές της άσκησης και να είναι σε θέση να τις εφαρμόζουν στην πράξη, να κατανοήσουν τα οφέλη της άσκησης στην υγεία και στην πρόληψη ασθενειών, να κατανοήσουν τον συνδυασμό της διατροφής με την άσκηση για τον έλεγχο του βάρους, να κατανοήσουν πως μπορούν να αναπτύξουν και να διατηρήσουν ένα επίπεδο φυσικής κατάστασης.

Στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών μίλησαν για την αρχαία Εγνατία οδό (ημερομηνία κατασκευής, προέλευση ονόματος, κύριοι λόγοι κατασκευής της-εμπορικοί, στρατιωτικοί) , έψαξαν πηγές στο διαδίκτυο στα αγγλικά και μετά την επιστροφή τους δημιούργησαν ένα διαδικτυακό πίνακα με το εργαλείο https://wakelet.com/collections με τίτλο ¨ViaEgnatiaProjectwithErasmushttps://wakelet.com/wake/c2SxjQJrTM_KdPFOsfY5m

Συνοδοί καθηγητές ήταν ο Υποδιευθυντής του Σχολείου κ. Δημητρόπουλος Αθανάσιος, καθηγητής Φυσικής Αγωγής και η καθηγήτρια Αγγλικών του Σχολείου κ. Δημητριάδου Ζαχαρένια.

 

European Money Quiz 2023

Το 2ο ΓΕΛ Καβάλας για 2η χρονιά πήρε μέρος στον Εθνικό διαγωνισμό γνώσεων για το χρήμα «European Money Quiz» ο οποίος πραγματοποιήθηκε στις 21 Μαρτίου 2023. Πήραν μέρος 361 ομάδες με 1211 μαθητές από 68 σχολεία της Ελλάδας. Δεν μπορέσαμε να μπούμε στην 10αδα αλλά περάσαμε πολύ όμορφα τόσο κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας , που διήρκεσε ένα μήνα, όσο και κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού συνδυάζοντας τη γνώση με τη διασκέδαση αφού ο διαγωνισμός ήταν ένα παιχνίδι γνώσεων για το χρήμα με το διαδικτυακό εργαλείο kahoot.

Ευχαριστούμε τον Διευθυντή του σχολείου μας κ. Λυμπεράκη Δημήτριο για όλη την στήριξη που μας πρόσφερε στην διάρκεια της προετοιμασίας μας, τον καθηγητή Πληροφορικής κ. Μακάριο Μιχάλη για την βοήθεια του στο τεχνικό κομμάτι και τον κ. Τζούμα Ιωάννη, καθηγητή Κοινωνικών Επιστημών, για την παρουσία και ηθική υποστήριξη του την ημέρα του διαγωνισμού.

Τα συγχαρητήρια, όμως, ανήκουν στους μαθητές μας για τον κόπο που κατέβαλαν για να διαβάσουν και να εξασκηθούν αλλά και για το συνεργατικό πνεύμα τους στο διαγωνισμό.

Συγχαρητήρια στους: Άννα Βαφείδου, Απόστολο Βασδέκη, Λήδα Πρεπόνη, Θρασύβουλο Τσακώνη, Έμμα Αγγελιάδου, Ιόλη-Ερασμία Δίελα, Ευαγγελία-Ελευθερία Κατσόμαλλου, Ιωάννη Κώτση, Aλέξανδρο-Στέφανο Ζουρνατζίδη, Νικόλαο Μπαλικτσή, Νικόλαο Παπουτσή και Βασίλειο Σοφιανόπουλο.

Και να θυμούνται πάντα τους στίχους του Αλεξανδρινού ποιητή Κ. Καβάφη:

Η Ιθάκη σ’ έδωσε τ’ ωραίο ταξείδι.

Χωρίς αυτήν δεν θάβγαινες στον δρόμο……..

Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δεν σε γέλασε.

Έτσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα,

ήδη θα το κατάλαβες η Ιθάκες τι σημαίνουν.